Anyuékkal megbeszéltem, hogy átjönnek vacsorára. Anyu könnyű vacsit kért. Keresgéltem a nosalty.hu-n, végül nem onnan, hanem sajját ötlettől vezérelve alkottam meg az esti fogást.

A folyamatot képekkel is illusztrálom.

Hozzávalók:

  • 1/2 kg csirkemell filé
  • fokhagymás gyors pác (de házilag is összedobható hozzá pác)
  • 1/4 kg spenót
  • 1/2 kg gomba feje
  • 1 csomag juhtúró (10 dkg?)
  • 1 kis doboz tejföl
  • só, bors, fokhagyma

Elkészítés:

A csirkemelleket megmosom, megtörölgetem és medalionokra vágom. A használati útmutatónak megfelelően bepácolom, eleve a sütőtálban. Az elkészítési javaslat 1/2 óra pácolást ír elő, addig pont elő lehet készíteni az ételt. Tehát: a húsokat egy sorban a sütőtálba terítem.

A gombákat tönkjeitől megfosztom, megmosom, megszárítom.

Fokhagymás csirkemell spenóthalmokkal és juhtúróval töltött gombával rakva 1..jpg

A spenótot (ha fagyott), kiolvasztom, ha friss, feltépkedem, ez esetben vajon picit előpárolom, majd diónyi halmokban a húsra rakosgatom. Fokhagymát nyomok rá (3 gerezd).

A gombafejeket lyukkal felfelé rápakolom, sózom, borsozom, olajjal meglocsolom.

Fokhagymás csirkemell spenóthalmokkal és juhtúróval töltött gombával rakva 2..jpg

 A juhtúrót kis tejföllel fellazítjuk, összekeverjük és a gombafejekbe adagoljuk.

 Tejföllel betakarjuk és sütőbe tesszük (légkeveréses sütőben fél óra elegendő.

Fokhagymás csirkemell spenóthalmokkal és juhtúróval töltött gombával rakva 4..jpg

Jó étvágyat hozzá!
Fokhagymás csirkemell spenóthalmokkal és juhtúróval töltött gombával rakva 5.jpg

süti beállítások módosítása