Sólet Edina-módra

 2012.06.05. 17:45

Erről a receptről még nincs képem,mert most van a sütőben, de nagyon jónak ígérkezik. Az úgy kezdődött, hogy vásároltam a C*A közértben és kukoricadarát kerestem, mert tegnap, életemben először puliszkát ettem és annyira ízlett, hogy azonnal el akarom készíteni. Ahogy keresgéltam, megláttam az árpa gyöngyöt (gerslit) és eszembe jutott, milyen rég csináltam sóletet. Hazaérve kerestem a jó kis sóletreceptem, de nem találtam.

Így összeollóztam több tetszetős recept közül azt, aminek az a neve: Edina-féle sólet.

Akkor hát lássuk a hozzávalókat:

  • 1/2 kg tarkabab
  • 2 nagy fej hagyma
  • kb. 10 dkg füstölt szalonna
  • 10 cm kolbász (ez esetben szeletben)
  • 2 marék árpa gyöngye
  • bors
  • pirospaprika
  • olaj

A babot előző este beáztatom.

A sütőt bekapcsolom 150 fokra.
A hagymát felaprítom, a szalonnát kakastartéjra vágom és az olajba teszem.

Ahogy a zsírja sül ki, rádobom a hagymást és üvegesre párolom. Lehúzom a tűzről, pirospaprikával megszórom, ráöntöm a babot, a fokhagyma girizdeket, a kolbászt és felöntöm vízzel, hogy bőven ellepje. A fazék tetejét ráteszem és a sütőbe tolom. Néha megmozgatom a fazekat és élvezem a sütőből áramló illatokat. Itt tarto km ost. Úgy tervezem, hogy olyan 5 órát sütöm.

 A kép illusztráció, innen vettem kölcsön, hogy látható legyen, hogy néz ki a kakastartéj:http://www.kifozde.hu/kisablak.php?sorsz=629

 

süti beállítások módosítása