Töltött bagette

 2012.03.10. 15:22

No, ennek az ételnek az alapját egy nosalty-s recept alkotja, melyből kihagytam, amit nem szeretünk és az épp aktuális hűtőkészlettől függően kiegészítettem, illetve kiegészítem minden egyes készítéskor.

 

 

Hozzávalók:

 

  •  

  • 1 db bagett

  • 25 dkg tehéntúró

  • piros, sárga és zöld kalifornia paprika (opcionális, mi nem teszünk bele)

  • metélőhagyma (lehet szárított is, úgyis áll a hűtőben, közben bepuhul)

  • 1 fej vöröshagyma vagy 2-3 gerezd fokhagyma, én a másodikra szavazok!

  • tejföl

  • 10 dkg apróra vágott párizsi

  • 1 nagyobb vagy 2 kisebb csemegeuborka

  • bors ízlés szerint

A bagettet hosszában kettévágom, belsejét kikaparom, én felébe szoktam vágni, mert úgy befér a hűtőbe, míg áll.

Közben a túrót, ha szükséges, villával áttöröm, az apróra vágott párizsit, a szétnyomott fokhagymát vagy felaprózott vöröshagymát, a fűszereket és az egyéb hozzávalókat összekeverem, végül annyi tejföllel lazítom, hogy könnyebb legyen, de ne folyós.

A kikapart bagett belsejébe töltöm púposan, mert a teteje is üreges, majd folpackkal szorosan összetekerem és fogyasztásig (pár órát muszáj) a hűtőben pihentetem. Szeletelve tálalom. A gyerekeim imádják uzsira vinni a suliba.

 

 

süti beállítások módosítása