No! Mindenképpen lepényt szerettem volna készíteni és sokat kutattam a megfelelő recept után, de sajnos nem találtam az igazira. Végül egy recept-hibrid született, innen-onnan-fejből.

Lássuk:

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 300 g finomliszt
  • 150 g Rama
  • 1 tojás
  • kb. 8 ek víz
  • 1/2 kk só

A töltelékhez:

  • 30 dkg gomba
  • 1 db kisebb cukkini
  • 1 fej vöröshagyma vagy egy csokor újhagyma
  • 3-5 gerezd foghagyma (ízlés szerint)
  • 1 kis pohár tejföl vagy tejszín
  • 1 tojás
  • só, bors
  • 10 dkg reszelt trappista sajt.

Egyébként a feltét hozzávalói, ill. az arányok szabadon variálhatók.

Elkészítés:

1. A sütőt begyújtom 180 fokra

2. A vajat elmorzsolom a liszttel és belekeverem a többi hozzávalót. Gyorsan kell dolgozni vele. Ha kész, kivajazott piteformába (nekem sima, kapcsos tortaformában készült) nyomkodom, úgy, hogy pereme legyen és beteszem a sütőbe, kb. 10 percre.

3. Apróra vagy vékony szeletekre vágom a hagymát, a cukkinit nagylyukú reszelőn csíkokra reszelem, a gombát felszeletelem.

4. A cukkinit besózom és állni hagyom, majd kinyomkodom.

5. Olajon megpárolom a hagymát, a kinyomkodott cukkinit, majd, ha ez már majdnem krémes állagú, hozzáteszem a gombát és a fokhagymát. Sózom, borsozom és elpárolom a levét.

6. A tejfölbe belekeverem a tojást, só, bors és az elkészült párolt zöldségekre öntöm, összekeverem.

7. Az elősütött tésztára halmozom. Opcionálisan mehet rá reszelt sajt (én imádom) és megy a sütőbe, míg a teteje szép barna lesz. Azért a tűpróbát ajánlom. Nekem kb. 25 perc alatt lett kész.

Tortaként szeletelem.

 

 

 

süti beállítások módosítása