Bazsalikomos paradicsomszósz

 2012.02.24. 18:59

Na, ez csak tervben van, de a spórolás és a "tudni akarom, miből van, amit eszünk" rávisz a próbálkozásra. A paradicsomot nem szeretjük, de a paradicsommártást minden mennyiségben. Nyáron a balkonládában burjánzik a bazsalikom, már csak a paradicsomot kell megvenni. CSAK.

Hozzávalók: 12 kg paradicsom, 3 nagy fej hagyma, 1 csokor zeller, 1 csokor bazsalikom, 6 gerezd fokhagyma, só, bors

1. A paradicsomokat forróvízbe mártom, bőrüket lehúzom, félbevágom őket és (akinek van, egy nagy lábosba) én három közepesbe tettem őket
2. A paradicsomokhoz adtam egyben a hagymát, a lekapart fokhagymát, a zellert, sóztam, borsoztam
3. Kb 1,5 két óráig sűrítettem (óriási tévedés, hogy a paradicsomszószba cukrot kell tenni, attól megy el a savassága. Ha szép lassú tűzön 1-1,5 órát kell rotyogtatni, akkor nem lesz savas. Plussz érdemes a paradicsomszószt kevésbé savas, szósznak való paradicsomból készíteni.
4. És most jön a „bort iszik, vizet prédikál”, én bizony tettem bele egy kicsi tartósítószert. Leüvegeztem, száraz dunsztba tettem 2 napra.

Forrás: http://fozzunkolaszul.blogspot.com/2007/08/paradicsomprojekt.html

 

(Anyumtól meg kell tudjam, ő hogy tartósítja a befőtteket-lekvárokat-satöbbiket, mert valami nagyon egyszerű módon és ugyanolyan tartós, tartósítószer nélkül.

süti beállítások módosítása